Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Japp, nu var vi

Av DevilishAngel - 24 februari 2012 14:05

här igen   

Som sagt, tiden springer iväg o jag är kanonduktig på att uppdatera min blogg...NOT, men men...


De första skolveckorna startade inte alls bra   Låg sjuk i 2 ½ v med feber, ont i halsen, genomförkyld o hur ont i kroppen som helst o givetvis kunde jag inte gå i skolan då. Tack o lov har det gått bra att ta igen det missade o jag trivs som fisken i vattnet denna terminen med!  

Jag har bytt Digitalt skapande mot Webbdesign på måndags-em, för D.S var inte alls som jag hade tänkt mej o jag visste inte ens att det fanns en särskild kurs för W.D Den är mer el mindre på distans, så jag behöver inte vara i skolan så mkt för att göra den. Svenska B o Samhälle låg ju innan på samma tid på tisdags-mornarna, men nu har vi Samhälle på fm o SvB på em.  


Vi har ju haft nårra Fyllebarn i familjen med sen sist jag skrev... Kjell, mammas man, fyllde 69 år den 25 jan, Svärmor Kerstin blev 66 år 10 feb, Lovely 41 år den 15 feb, Kimsan 22 år o Svägerskan Bettan 46 år den 17 feb. Stort GRATTIS till er allihopa!!   


Vad har mer hänt? Jo, jag o Lovely var uppe i Mullsjö hos Josse o Tommy för att kolla på en bil åt Lovely.

Vi hade hittat en bil på Honda i Habo på Runes bil, där jag har köpt mina 2 Honda jag har haft innan o Josse hjälpte honom att kolla på den o prata med en försäljare där. Vi åkte upp o kollade o Lovely bestämde sig för att ta bilen.   Tyvärr kunde han inte få med den hem med en gång, då han ville ha drag på den med o de hade inte hunnit sätta på det då vi var där. Josse o Tommy körde ner bilen till Växjö på fredagen efter o vi tog tåget upp så vi kunde hämta den. Blev att vi var o käkade Mongolisk BBQ på Hong Kong oxå när vi ändå var där   Första gången jag käkade det efter op, men det gick jättebra! Käkade ju inte så mkt, så jag fick det för barn-pris    


I måndags, 20 feb, var jag hos min Diabetessköterska för att kolla upp mina värden nu efter op, o de såg MKT bra ut!!!   

Mitt långtidssocker låg numer på 40 (nya mått) el 4,8 (gammalt mått) så det var helt normalt! Sååå glad!!  

När jag fick reda på att jag hade Diabetes, låg det på 63 el 7,0 o det ska vara under 6,0 för att vara normalt.


Min vikt idag den 24 feb är 72,1 kg o jag har ett BMI på 25,9!! Har alltså gått ner 27,7 kg sen flytstart för snart 5 månader sen (3 okt-11) el lite mer än 20 kg sen op 31 okt-11 (snart 4 månader) HELT FANTASTISKT!!!   

Mitt BMI har sjunkit från 35,8 till 25,9 alltså 9,9 enheter!

Kan ju tala om att fast jag är en väldans sparare på det mesta, för det "kan vara bra att ha", så även på kläder, så har jag numer använt upp mer el mindre allt jag hade sparat o det passar inte heller längre utan att ramla av mej eller hänga som hösäckar, så nu är det verkligen KRIS på klädfronten!!!!

Jag har en aningens svårt att ta in att jag faktiskt har gått ner så pass mkt som jag gjort eller förlika mej med att jag faktiskt inte kan ha kläder i mkt mindre storlekar nu mot innan. De ggr jag har kollat på kläder nu, så har jag ff kollat på större storlekar o verkligen fått intala mej själv att jag inte kan ha dem längre för att de är FÖR STORA!!   

Hur många ggr har det hänt innan?? Inte många kan jag tala om...

Min älskade dotter har nu gått igenom sina kläder som hon inte längre använder el tom aldrig använt, för att ge dem till mej. ÄLSKAR DEJ min Guldunge!!  Får ta o starta en insamling till mej!   


Sen har ju jag en hel del förstora kläder som jag inte kan ha som jag vill bli av med. En del är knappt använda mer än ett par ggr. Det värsta är ju att jag är "allergisk" mot div. lappar i kläderna, så jag har ju klippt bort dem o kan inte tala om exakt vilka storlekar det är på allt, men är det ngn som är intresserad, så hör av er!!


Nä, nu ska jag ta o fixa lite här innan jag o Lovely ska iväg  


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra! Kramen!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av DevilishAngel - 31 oktober 2014 14:24

  Mätning 31 oktober 2014 =  3 årsdagen!!!!!        Från tis. den 11 okt 2011 till fre. den 31 okt 2014 (3 ÅR!!! ): Alla mått tagna på höger sida. BMI uträknat på min längd 167 cm. Vid flytstarten vägde jag 99,8 kg o BMI: 35,8Under bysten-måt...

Av DevilishAngel - 25 januari 2014 18:16


    

Av DevilishAngel - 23 december 2013 01:05

En Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År 2014 vill jag önska Er Alla!!      Klicka på länken :D http://ak.imgag.com/imgag/product/preview/flash/bws8Shell_fps24.swf?ihost=http%3A%2F%2Fak.imgag.com%2Fimgag&brandldrPath=%2Fproduct%2Ffull%2Fel%2F&ca...

Av DevilishAngel - 14 augusti 2013 11:22

Jag är ju då typ VÄRLDSBÄST på att uppdatera min blogg.... NOT!!  Men, men NU ska jag iaf skriva o resumera lite    Som jag skrev i det tidigare inlägget, så hade jag ju tid för konsultation om min "hängbuk" o mina sk boobisar... Hur gick det...

Av DevilishAngel - 1 april 2013 20:38

Imorron kl 10 ska jag till lasarettet för bedömning av min "hängbuk" o mina "icke-längre-existerande bodisar"    Är en ANINGENS nervöst för vad de kommer att säja om det o OM jag får ngn hjälp överhuvudtaget... Skinnet på magen kan jag "leva med"...

Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards