Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

Nu var det dax igen...

Av DevilishAngel - 14 augusti 2013 11:22

Jag är ju då typ VÄRLDSBÄST på att uppdatera min blogg.... NOT!! 

Men, men NU ska jag iaf skriva o resumera lite 


Som jag skrev i det tidigare inlägget, så hade jag ju tid för konsultation om min "hängbuk" o mina sk boobisar... Hur gick det då??

Jo, jag fick open av den överflödiga huden på magen, men mina icke existerande bröst får jag tyvärr allt leva med, OM jag inte kan betala för open av dem själv... o DET finns ju  inte på denna världskarta att jag kan göra, så det är bara att "gilla läget" o leva med dem som de är...


Så, alltså den 8 maj blev open av!!      Jag gjorde ett sk. Ankar- eller T-snitt... Ett snitt som går från höft till höft o sedan upp strax under brösten o där man även flyttar o gör en ny navel. Ska lägga in före, undertiden o efterbilder senare 


Jag fick ligga kvar på sjukan över natten o sedan kom M (min pojkvän sen 27 april  ) o hämtade mej. Vi fick för oss att åka ner till IKEA i Älmhult direkt efter (är man knäpp, så är man  ) men det gick faktiskt bra att gå trots allt.

Kan inte mer än säja att jag inte haft så värst speciellt svårt att vare sig gå eller röra mej eller haft så värst mkt värk efter open. Det var väl precis de första dagarna man var lite stel o inte riktigt vågade sträcka på sig för mkt för man var rädd att snitten skulle gå upp eller ngt.

Snitten läkte faktiskt relativt bra, jag var på VC o la om dem varje måndag o fredag i ett antal veckor efter.

Tyvärr fick jag lite komplikationer på bla. höger sida precis vid "snittbörjan" o fick åka in akut o öppna upp det lite igen. Detta berodde med största sannorlikhet på att kroppen inte "käkat upp" suturen helt o den låg o irriterade (vilket är väldigt vanligt) Efter det, läkte det ihop bra!  Hade även ett sår rätt så precis vid "krysset" där snitten möter varandra, som inte heller riktigt ville läka ihop, men tillslut blev det bra det med.

Kan faktiskt inte säja annat än att jag är ganska nöjd med resultatet, även om min nya navel kanske inte är den snyggaste, men man kan inte få allt här i livet 


Den 14 maj hade jag möte med min handläggare på FK L. B H (Växjö) o handläggaren på AF M. A-W, i Ljungby.

Vi pratade en hel del o jag berättade att jag varit på "studiebesök" på Slussen i Lagan o att jag skulle kunna få börja där när som helst, bara AF o FK var med på det. Iom att jag har en tid till op av min Karpaltunnel på höger hand den 19 juni, så bestämde vi att vi skulle vänta med igångsättningen till mitten av augusti istället, men att jag o M. A-W skulle göra ett studiebesök tillsammans i juni någongång...

*Hmmm* detta mötet i juni blev aldrig av  Varför vet jag inte... M hörde aldrig av sig o sen blev det semester. Har försökt få tag på henne, men hon är inte tbx förrän den 19 augusti... O jag som skulle bli igångsatt i mitten av aug??!! Får inte RIKTIGT ihop den ekvationen men.... 


Pga de komplikationerna jag fick i mina snitt på magen, så avbokade jag open av Karpaltunneln. Var rädd att det kanske skulle bli för mkt för kroppen med en op till så nära inpå + för värmens skull... Nu kommer open bli av ngn gång i höst ist...


Som jag skrev innan, så är jag tillsammans med M sen den 27 april o har mer eller mindre sen mitten av juni varit "bosatt" hos honom. (Förutom de 2 v, i 2 omgångar, jag "bodde" i Braås hos M o N för att ta hand om hus, hundar o "ungar" när de var på semester i Turkiet)

Vi tillbringade midsommaraftonen i hans sommarstuga med hela tjocka släkten o det var mkt trevligt o kul! Hans syskon o mamma med man har var sin stuga där, så de har en egen lite stugby ihop 

Har gjort lite annat smått o gott ihop.. dels med hans 7 åriga dotter o dels själva. Nu i skrivande stund är Kimsan o hälsar på o ska stanna ngn dag 


Får se vad som händer mer framöver, men nu ska jag ta o fixa ngt att käka... Kanske blir det en ny variant av Mugcake/Muggkaka i micron, som jag totalt har snöat in mej på nu   


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra! Kramen/    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av DevilishAngel - 31 oktober 2014 14:24

  Mätning 31 oktober 2014 =  3 årsdagen!!!!!        Från tis. den 11 okt 2011 till fre. den 31 okt 2014 (3 ÅR!!! ): Alla mått tagna på höger sida. BMI uträknat på min längd 167 cm. Vid flytstarten vägde jag 99,8 kg o BMI: 35,8Under bysten-måt...

Av DevilishAngel - 25 januari 2014 18:16


    

Av DevilishAngel - 23 december 2013 01:05

En Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År 2014 vill jag önska Er Alla!!      Klicka på länken :D http://ak.imgag.com/imgag/product/preview/flash/bws8Shell_fps24.swf?ihost=http%3A%2F%2Fak.imgag.com%2Fimgag&brandldrPath=%2Fproduct%2Ffull%2Fel%2F&ca...

Av DevilishAngel - 1 april 2013 20:38

Imorron kl 10 ska jag till lasarettet för bedömning av min "hängbuk" o mina "icke-längre-existerande bodisar"    Är en ANINGENS nervöst för vad de kommer att säja om det o OM jag får ngn hjälp överhuvudtaget... Skinnet på magen kan jag "leva med"...

Av DevilishAngel - 8 mars 2013 00:00

HUR kunde jag missa att skriva i förra inlägget om den mest dramatiska upplevelsen som hände förra året??  Min mor fick en hjärtinfarkt i april förra året o var nära på att "stryka med" pga den  Mor o Kjell var iväg till Holland på en bussre...

Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards