Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Blir så ARG!!

Av DevilishAngel - 29 december 2011 16:17

Skrev ett långt blogginlägg dagen innan julafton o var mer eller mindre färdig med det, men blev avbruten för det var några som kom hit o jag gick ifrån en stund... innan jag gick, kopierade jag texten.. eller jag TRODDE jag kopierade den iaf... när jag kommer tbx till datorn, står det en "lapp" om tillåt utklipp o jag i all hast klickar på OKI... Allt försvinner o jag klickar på "klistra in"  o fram kommer ngt helt annat  Hela inlägget är försvunnet!!!  

Jag blev sååå förbenad o pallade inte skriva om allt igen, så det bidde inget inlägg då  Har inte riktigt haft tid att skriva ngt igen nu iom julfirande o allt.


Julafton firade vi för första gången hos Mats föräldrar, Kerstin o Nisse i Kristianstad o hans syster, Bettan, svåger Roger o deras pojkar: Daniel, Fredrik o Henrik var oxå där. Kim kom ner till oss dagen innan julafton o var oxå med o firade. Var mkt trevligt, lugnt o skönt   Gick faktiskt bra att käka lite julmat med! Var ju lite orolig för det innan, men jag tog det lugnt o käkade bara lite, lite av det jag tycker om 


Kan knappt fatta att det redan har varit jul o att det är ett nytt år om bara 2 dagar! Denna hösten har verkligen bara sprungit iväg o jag är färdig med 4 av kärnämnena jag ska läsa. Måste faktiskt säja att jag är väldigt stolt över mej själv o min prestation denna termin!! Jag fick G i Naturkunskap o Matte A, vilket jag är nöjd med. Är ju inte precis mina favvo-ämnen, så jag är jätteglad att jag klarade dem  I Svenska A o Engelska A fick jag VG o det är jag mkt nöjd med.  

Att klara mej så pass bra i skolan o lyckas "ta mej tillbaka" så som jag har gjort är för mej en stor bedrift med tanke på att jag faktiskt varit (är) helt sjukskriven ("sjukpensionär") i 6 ½ år för utbrändhet o depression med ångest

Jag hade egentligen inte "behövt" plugga eller börja jobba iom att jag har en permanent sjukskrivning, men det var jag som verkligen ville detta o jag vill verkligen försöka komma ut i arbetslivet igen!! Jag har ett mål, o det är att försöka plugga vidare till Behandlings-pedagog o sedan jobba som det. Jag vill jobba med barn o ungdomar med tex missbruks- o/eller kriminella-problem m.m Det har varit en dröm jag haft i många år, men det har varit div. "saker" som kommit emellan min dröm o verkligheten, men NU vill jag verkligen kämpa för att den ska bli verklig!!  Det är iaf mitt MÅL, sen får vi se vad som händer   Först måste jag läsa så att jag har kärnämnena o ev en del andra ämnen. Jag har ju inte gått färdigt gymnasiet, så jag har ju inte de sen innan...


Igår var jag först själv uppe i Älmhult på IKEA för att få lite "egentid" med mamma o Kjell  Vi gick där o kollade lite, käkade lite, pratade lite o bara hade det mysigt o trevligt.   Efter det att jag kommit hem igen var det till att dricka en kopp kaffe o sen skulle vi bege oss upp tilll Runkarp för att dels lämna igen ett släp o dels för att lämna Maria som ska tillbringa nyår med sin pojkvän Jim o hans familj. Jesper lämnade vi av hos hans mamma påvägen upp. Vi stannade i Runkarp o käkade o fikade lite o sen kollade jag, Maria o Jim på 3:dje delen av "Svärdet o Spiran". Sista delen är idag o den är ju bara sååå  bra!! MÅSTE bara se hur det slutar idag!!   


Min viktminskning har bara gått bra!!   Jag har nu gått ner 20 kg sen 3 okt o minskat en hel del cm på div ställen o det syns o känns verkligen på kläderna Det som däremot är väldigt jobbigt är att jag inte kan dricka rent, vanligt VATTEN utan att få ont!!??  Jag kan dricka mjölk, juice, kaffe vatten utblandat med lite juice utan att få ont men inte RENT vatten! Jag har försökt med ljummet vatten, kallt vatten, små klunkar, med sugrör, i glas, ur flaska men ingenting hjälper   Kan inte begripa VARFÖR det är så? Jag som alltid har älskat att dricka vatten o har alltid druckit mkt vatten, saknar det ngt grymt nu o sen är det ju det avv vi som op:ade MÅSTE dricka minst 1½ liter vatten /dag   Jag hoppas verkligen att detta är ngt övergående!! När jag var på 6 v kontrollen på Aleris, så tog jag upp detta, men läkaren trodde att det kunde vara så att jag tog för stora klunkar, men jag kan ju ta klunkar när jag dricker annat utan att det gör ont!? Jag måste höra av mej till dem igen nu efter nyår för att se hur jag ska bära mej åt...


Nä, nu har Lovely fixat middag till oss, så nu är det dax att sluta skriva       


Ha det så gott. Ta hand om dej o varandra. Kramen/     



 
 
Ingen bild

anonym

30 december 2011 13:09

Prova att ta i lite citron i vattnet, färsk eller sån "fejk"flaska. En del har det funkat för . Har hört nåt om att "vanligt" vatten kan vara för "hårt" för vissa

DevilishAngel

11 januari 2012 22:07

Tack för tipset! Ska ta o prova det :)Har visserligen blivit lite bättre med att kunna dricka vatten igen, men man kan ju alltid prova ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av DevilishAngel - 31 oktober 2014 14:24

  Mätning 31 oktober 2014 =  3 årsdagen!!!!!        Från tis. den 11 okt 2011 till fre. den 31 okt 2014 (3 ÅR!!! ): Alla mått tagna på höger sida. BMI uträknat på min längd 167 cm. Vid flytstarten vägde jag 99,8 kg o BMI: 35,8Under bysten-måt...

Av DevilishAngel - 25 januari 2014 18:16


    

Av DevilishAngel - 23 december 2013 01:05

En Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År 2014 vill jag önska Er Alla!!      Klicka på länken :D http://ak.imgag.com/imgag/product/preview/flash/bws8Shell_fps24.swf?ihost=http%3A%2F%2Fak.imgag.com%2Fimgag&brandldrPath=%2Fproduct%2Ffull%2Fel%2F&ca...

Av DevilishAngel - 14 augusti 2013 11:22

Jag är ju då typ VÄRLDSBÄST på att uppdatera min blogg.... NOT!!  Men, men NU ska jag iaf skriva o resumera lite    Som jag skrev i det tidigare inlägget, så hade jag ju tid för konsultation om min "hängbuk" o mina sk boobisar... Hur gick det...

Av DevilishAngel - 1 april 2013 20:38

Imorron kl 10 ska jag till lasarettet för bedömning av min "hängbuk" o mina "icke-längre-existerande bodisar"    Är en ANINGENS nervöst för vad de kommer att säja om det o OM jag får ngn hjälp överhuvudtaget... Skinnet på magen kan jag "leva med"...

Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards