Alla inlägg under november 2011

Av DevilishAngel - 20 november 2011 20:00

Från tis. den 11 okt till söndagen den 20 nov (40 dagar):
(Förutom vikten som är sen flyt-start, 3 okt)
Alla mått tagna på höger sida.

Ställen:Mått cm:  Minus - :

Midja 1. (b.r):

Midja 2. (h.u):

112,5 cm

105,5 cm

- 9,5 cm

- 13 cm

Höfter/mage:117,5 cm- 6,5 cm
Höfter u. mage:  

110,5 cm

- 4,5 cm
Lår:60 cm- 4 cm
Överarmar u. I:33 cm- 4 cm
Hals:37,5 cm- 2 cm
Knän:36,5 cm- 1 cm
Ö. bröst m BH:110,5 cm - 7,5 cm 
under Bysten:101,5 cm 

Av DevilishAngel - 18 november 2011 22:17

har varit ganska intensiv...   


I måndags började jag i skolan igen efter ha varit hemma i 2 v efter op:en. Det var jätteskönt att komma tbx till skolan igen o få träffa klasskompisarna igen, samtidigt som det var lite "jobbigt"... Dels för att jag nu måste ha med mej mat o dryck för att klara alla intag för dagen o dels för att jag vet att nu framöver kommer det bli en hel del pluggande inför kommande prov o Nationella tester som vi har minst 2 av varje vecka till vi slutar runt 16 dec.


I tisdags åkte jag upp till Växjö igen för att träffa Kimsan. Åkte hemifrån runt 11 o var på ÖB en runda innan jag åkte hem till Kim runt 1-halv 2. Jag, Kim + 3 st kompisar till henne hade bokat biljetter för att gå på TWILIGHT-MARATON på Filmstaden i Växjö!!!   Har längtat sååååå tills den 1:a delen av "Breaking Dawn" skulle släppas, o nu var tiden ÄNTLIGEN här!!   Det bästa var ju att vi nu skulle få se alla 4 filmerna på raken 

Bara 1 enda fel nu... NÄSTA del av filmen kommer först om ett år (1 ÅR!!!)   Hur F*N ska man kunna vänta ett helt år på att få se den?? Tycker det är sjukt att den inte kan visas tidigare, när den faktiskt redan är inspelad o allt, men Ja, ja.. Den som väntar på ngt gott... väntar alltid FÖR LÄNGE!!  


Iaf, kl 3 tog vi bilen ner till stan o träffade de andra 3 tjejerna o sen var det dax att gå in på Filmstaden för att få våra biljetter o platser. Det kostade 295:- o för det fick vi: se alla 4 filmerna, en mellan popkorn + en stor flaska Mer, ett nyckelringsband med "Breaking Dawn" tryckt på, en wraps + kolsyrat vatten i en av pauserna. Tyckte ABSOLUT att det var värt det!!   

Första filmen visades vid ca 16 o den sista slutade strax över 02. Sen var det hem till Kimsan för att försöka få lite sömn o sen på onsdagen kl 11 var jag påväg till Osby igen iom att min Naturkunskap började kl 12.30 På Naturen fick jag tbx min rapport om "Regnmätningen" vi hade haft för ett tag sen o på den fick jag VG!   På min hemtenta om "Energi o Miljö" fick jag MVG!!  Snacka om att bli ÖVERLYCKLIG!!  


Idag, Fredag, hade vi Nationellt Engelska prov, som var skrivning, på morgonen, sen var det Matte, där vi gick igenom en hel del nytt om Geometri (inför provet om ett par v) o sen var det dax för Svenska, där vi gick igenom Satslära, för det ska vi ha prov på om 2 v *phu* En del av "grejerna" inom Satsläran kommer jag ihåg, men det var en j**la massa jag typ aldrig hört talas om!!!   Är ju trots allt ca 20 år sen jag sist jag gick i skolan o läste bla svenska. Ska bli VÄLDIGT intressant o se hur det kommer att gå  


Ska ta o gå till vår Syv (Yrkesvägledaren) nästa v för att prata med honom om vilka ämnen jag ska läsa nästa termin. Fattar inte att denna terminen snart är slut. Det har gått ganska fort ändå tycker jag  


Nu ska jag kolla lite till på TV o sen ska jag ta o nanna sängen... Känner mej helt slut i huvet efter denna dagen med en massa "INPUT, INPUT, INPUT"    


Förresten, Ställde mej på vågen i morse o nu har jag gått ner 12,7 kg sammanlagt från det att jag började flyta den 3 okt!!   


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/      

Av DevilishAngel - 13 november 2011 21:23

Min "lilla" roadtrip blev 1 dag längre än det först var beräknat, så jag kom hem först i fredagskväll   

Först åkte jag ju till "päronen" i Moheda o stannade där till onsdagen då vi åkte in för att möta upp Kimsan o sen åka o kolla på dator till mor o Kjell    På morgonen kl 10 hade jag tid hos distriktssköterskan i Moheda för att ta bort mina agraffer från titthålen. Det hade läkt jättefint!   

Vi var på 2 olika ställen o kollade på datorer. De hittade en dator de var intresserade av på ena stället, så vi åkte o tog en fika för att de skulle få fundera o smälta in allt o sen åkte vi o köpte den   

Jag hade ju bestämt att jag skulle åka till en kompis efter, så jag fick bestämma med "päronen" att jag skulle komma tillbaka till dem på torsdagen för att hjälpa dem med datorn.


Mor o Kjell hade bokat biljetter till oss på torsdags kvällen till en teater som skulle gå i Moheda. Kommer inte ihåg riktigt vad den hette, men handlingen var om en kvinna som hade hittat en ny kärlek senare i livet. Det var en kvinna som hade typ en monolog o var faktiskt riktigt bra o tänkvärd. Efter teatern "fixade" vi lite till med datorn o sen var det natti-dax. Var ganska så trött då o somnade nästan med en gång.


På fredagen visade o lärde jag mor o Kjell lite mer om datorn o sen käkade vi fiskgratäng   Har ju fuskat lite 1 mål/dag nu i ett par dagar o käkat lite typ puréad mat, o det har gått jättebra! Sååååå gott att få tugga lite o få lite annan smak i munnen   Kan säja att jag är GANSKA trött på soppor nu, så det lär nog dröja ett tag innan jag käkar det igen 

Senare på em packade jag ihop mina grejer o styrde kosan mot söder o hemåt igen. Borta bra men hemma... eller nåt  


Idag har vi varit i Kristianstad hos svärföräldrarna Kerstin o Nisse o käkat middag m.m Dels för att fira "Fars dag" o dels för att fira svärfar Nisse som fyllt 75 år. Mats syster Bettan med man Roger o deras söner Daniel, Fredrik o Henrik var oxå där. Kul att träffa dem igen, det var ett bra tag sen nu. 


Nu är det Natti, natti som gäller!! Ska ju till skolan igen imorron för första gången på 2 v   Har packat skolvästan o fixat allt jag ska ha med mej att äta imorron  


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/     

Av DevilishAngel - 8 november 2011 13:41

Nu ska jag strax bege mej iväg för att styra kosan mot norr o till Moheda (ca 2,5 mil fr V-ö)   Där bor min mor Maggan o hennes man Kjell o jag ska tillbringa natten o morgondagen med dem. De har för ett tag sen börjat på Datakurs o har nu bestämt sig för att införskaffa sig en laptop   Har hetat innan att de skulle de ALDRIG köpa ngn, för det var de absolut inte intresserade av, men nu så   Man ska ALDRIG säja aldrig!  De var iväg med Kim förra veckan för att kolla lite, men de köpte aldrig ngn då. Så nu imorron ska vi gå o kolla o köpa en laptop till dem.

Efter inhandling av dator o lite umgåstid, så ska jag sen bege mej till min kära vän Mia o tillbringa kvällen/natten o torsdagen hos henne. Ska bli så kul att få umgås lite med henne nu. Var ett bra tag sen vi träffades så, även om jag träffade henne på hundutställningen i lördags.


Nä, nu är strax soppan uppäten o jag ska gå o fixa det sista innan jag åker. Nu blir det nog inget bloggande förrän på tors el fred  


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/     

Av DevilishAngel - 6 november 2011 11:40

Igår steg jag upp vid kl 7 för vi, jag o Lovely, hade bestämt oss för att åka upp till växjö för att överraska en nära vän till mej, Mia, som skulle ställa ut sin Franska Bulldogg, Diza 9 mån, för första gången på den Internationella Hundutställningen som var nu i helgen.

Gjorde mej iordning o gick ner o käkade min frukost = 1,5 dl vaniljyoghurt + 2½ tsk barn-fruktpuré. 

Strax efter 8 började vi köra. Vi har ju ca 9,5 mil till Växjö hemifrån.Var väl vid utställningen runt halv 10.

Mia blev helt klart överraskad o jätteglad att vi kom dit, så vi hade lyckats! 

Utställningen började vid 9, men Diza fick inte komma in i ringen förrän ca kl 12. Låång dryg väntan, speciellt för stackars Diza, men även vi andra tyckte det var jobbigt o man fick ganska ont i fötterna av golvet de hade där. 

Tyvärr gick de inte vidare denna gången, men hon fick bra kritik! 

Ett par andra kompisar till oss, Pär o Tarja, skulle oxå till utställningen så vi hade bestämt med dem innan att träffas där. Träffade även en gammal kompis, Harriet, som jag tyvärr inte träffat på EVIGHETER, så det var så kul att träffa henne o prata en stund. Mamma's man Kjell's näst yngsta dotter Elise träffade vi oxå på. Hon hade med ställt ut sina 2 hundar.


Efter utställ. åkte vi upp en runda till Grand Samarkand o Maxi, för att se om vi kunde hitta ngnstanns att käka. Tyvärr hade de ju ingenting jag för tillfället kunde käka där, så vi åkte ner till stan för att käka på Hong Kong, för där VET jag att de har soppor   

Pratade en runda med Kimsan innan o bestämde att vi skulle träffas efter vi hade käkat. Hon var lite "bakis" o ville inte käka kinamat utan ville ha, som hon uttrycker det, "bakismat" = kebab, pizza, hamburgare. Hon o Alle kom in på restaurangen o sen gick vi vidare till "studion" (en tatuering- o piercingstudio) där hennes pappa, Hasse o Alle's kille, Sebbe jobbar. Stod där o blarrade med dem en stund o sen var det dax för dem att gå. Kim, Alle o Sebbe skulle vidare med bussen till Ljungby för att gå på Halloween-party o vi skulle ju åka vidare till Pär o Tarja o hälsa på en runda  

Blev en lååång men jättetrevlig o mysig dag! Var hemma igen vid runt halv 11. Var bara att dricka lite mjölk o sen hoppa i säng  


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/        

Av DevilishAngel - 4 november 2011 11:48

Ja, nu har det gått ett par dagar sen op:en o jag mår ff helt oki!  
Tar en hel del tid att komma ihåg alla mat- o dryck-intag man ska göra över dagen, men det har gått bra det med faktiskt.
Igår ställde jag mej o gjorde både en Broccolisoppa o en Blomkålssoppa som jag hällde upp 1,5 dl av i plastglas som jag ska frysa. Kanon att bara ta fram o bara värma.
Broccolisoppans recept hittade jag på en jättebra blogg, med många recept på div. maträtter:  http://helenasmat.blogspot.com/search/label/Soppa

Den blev helt oki, men jag ska modifiera den lite nästa gång, då jag tyckte att den var ngt som fattades. Visserligen hade jag ju inte den kallrökta laxen till nu, så det kanske blir en helt annan smak då   


Blomkålssoppans recept kommer jag inte ihåg var jag hittade, hade den nerskriven i min receptbok, men här kommer receptet om det är ngn som vill prova    Jag modifierade det med lite grann o hade i lite Ädelost på tub med. Funderar på att ha hårdkokta, finhackade ägg i med en annan gång till serveringen. Nu under flytet, skippade jag att ha bacon till   


Blomkålssoppa

1 stort blomkålshuvud

1 liter hönsbuljong

1 dl persilja

1 dl riven ost

svartpeppar o salt

ev knaperstekt bacon i bitar


Dela blomkålshuvudet o koka mjuk i buljongen ca 5 min.

Kör blomkålen, persiljan o lite av buljongen i en matberedare eller med mixerstav.

Häll över det mixade tillbaka till kastrullen o späd med buljongen till lagom konsistens. Värm o rör ner osten.

Stek bacon knaprigt o skär i mindre bitar o servera i soppan.


En norsk-brytande läkare från Aleris ringde idag o sa att de hade hittat en förändring på min lever vid op:en, men att det inte var ngt jag skulle "bry mej om"!!??   Jag hörde o fattade först inte vad han sa. Dels ringde han via mobil, dels hans brytning o dels att han pratade väldigt tyst o otydligt   Jag bad honom ta om det igen, o då sa han att det var ngn förändring på min lever med typ talg o ngt som inte skulle vara ngn fara med, men att de, rutinmässigt, hade tagit prover på o skickat iväg o jag skulle få svar om ett par veckor. De hade inte hunnit att tala om det för mej innan jag åkte hem i tisdags. Det skulle tydligen inte vara något att "bry sig om", men han ville att jag skulle veta det så att jag inte blev helt paff när svaren kom   Ja, ja, vi får väl se vad det är, men klart man undrar!


Igår när jag klädde av mej för att gå o lägga mej upptäckte jag ett stort röd/blått "blåmärke" på vänster sida precis under det 2:a titthålets plåster. Har känt att jag varit lite öm där, men inte sett det förrän då. Frågade läkaren som ringde idag om det, o han sa att det kan bli så o att jag skulle hålla koll på det så att det inte blev större, för då skulle jag höra av mej...

Lite öm o så är man ju ff o gaserna   har väl inte riktigt försvunnit ur magen ännu, men kunde iaf sköta nr 2 igår o det var jag glad för   Vill inte behöva använda Klyx (eller vad det heter) 
Tänk att man kan bli så glad för en sådan "skit"-sak


Nä, nu ska jag sätta fart o slutföra min hemtenta jag har i Naturkunskapen om Energi o Miljö. Ska vara inlämnad senast kl 16.00 i em.


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/    

Av DevilishAngel - 2 november 2011 10:58

Allt har gott bara bra o jag måste ändå säja det att jag mår bättre än jag trodde jag skulle göra efter att ha blivit totalt om-mublerad i magen o all den gas de sprutat in!  


Opdagen: Kom in till avd strax innan 8 o fick ställa mej på vågen. Den stod på 93 kg med kläder o skor på.

Sen fick jag säja Hejdå, till Mats o Kim, för de fick inte vara med mej mer  

Fick gå in på salen o byta om o få dropp o ta lite prover o sen var det bara att vänta...

En till tjej kom in på salen medan jag väntade, som skulle opas efter mej.

Vid halv 10 ca var det dax att gå med sängen ner till op. Fick vänta en liten stund innan en sköterska (el vad hon nu var) kom o hämtade mej in till op-rummet. Upp i en säng o ställa mej på ett par fotplattor o blev fastspänd. Hade ju fått reda på att man mer el mindre halvSTÅR o blir opad. Fick lustgasmask över ansiktet som jag skulle ta några djupa andetag i.. hann typ ta 3.. o sen sved det till i armen o jag var väck!!     


När jag väl vaknade till på uppvaket, var jag mer el mindre väck o såg bara suddigt, men efter en stund blev det bättre o bättre o jag fick sätta mej i en fotölj för att piggna till mer. Kommer inte ihåg så mkt av det el vad som hände mer, men fick iaf gå över till salen efter en stund o lägga mej i "min" säng. En vän som jag lärt känna via FB, Mo, hade opats innan mej, så hon låg i sängen brevid.

Minns inte så där jättemkt av opdagen, men vi var tvugna att, minst 1 gång/ timme, gå ett varv i korridoren för att röra på oss o dricka vatten ur en liten mugg på 30 ml med jämna mellarnrum för att få i oss vätska. Sov lite oxå mellan varven   

Kimsan o Mats kom o hälsade på mej vid 18 tiden då det var besökstid. Jag fick 2 st lotter + en stor jättesöt hund-nalle av dem!  De gick igen strax innan 19 o sen kröp jag i säng igen. Pratade en del med den tjejen, Ma, som kom in medan jag väntade på min op. Var en till tjej på samma sal med, K, så vi var 4 st. K o Mo mådde inte så bra tyvärr, medan jag o Ma mådde helt oki. Tyckte så synd om de andra 2!!   


Dagen efter op:  Blev väckta kl 6 för att börja dricka vårt vatten. Skulle ha hunnit fått i oss minst 90 ml till kl halv 8. Jag hann få i mej 150 ml tills dess. Var o duschade vid kvart över 6 ca, o jag måste säja att det var skönt!!   

Så gott att få ut Descutan-svinto-ruffset ur håret!!  

Halv 8 var det lite info-möte o frukost som bestod av 1,5 dl lättfil som jag hade lite kanel på.

Gick bra att få i sig, men det tog tid... visst ska det ta minst en halvtimme, men vi var ju sammanlagt 7 st som hade opats dagen innan... Vi 4 tjejer + 3 st killar, o vi åt allihopa tillsammans, så det blev en hel del snack som drog ut på tiden ännu mer.   Riktigt trevligt o mysigt gäng!

Kl halv 11 skulle vi ha packat ihop våra saker o lämna sängarna o så var det dax för ytterligare info-möte. Denna gången var det om kosten o vad vi får o inte får äta m.m m.m Sen blev det lunch vid 12. Denna gången var det 1 dl kycklingsoppa som serverades. Mkt god måste jag säja! Läkaren kom in efter lunchen o pratade lte o vi fick ställa frågor o sen var det dax att betala o skrivas ut. Vi allihopa var överens om att återses på mötet som vi ska på om 6 v, så vi la det i Lund den 14 dec. Alltid kul att kunna följas åt! Vi har ju alla FB med, så vi tog alla namn så vi kan adda varandra sen. Kul!!    

Efter utskrivningen så droppade alla av en efter en (utom Mo, som ska stanna kvar 1 dag till) Jag var den som satt kvar längst iom att Mats först kunde komma runt halv 4.

Efter Mats hade hämtat mej åkte vi till Willys för att handla hem lite grejer jag behöver nu under flytperioden. Är ju inte så värst billigt att handla allt i Osby precis   Sakta men säkert tog jag mej runt o sen tog det ju ca 1 tim hem. Var väl hemma runt halv 7 ca o då la jag mej i soffan o somnade... Mats somnade tydligen oxå o vi vaknade först strax efter 22. Kom på det att jag missat att ta min Fragmin-spruta, men nu var det ju försent att ta den    Upp o la mej o somnade relativt med en gång. Har sovit o vaknat ett antal ggr inatt, men ändå lyckats somna med en gång igen o sovit väldigt gott måste jag säja.


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/    


Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards