Alla inlägg under april 2013

Av DevilishAngel - 1 april 2013 20:38

Imorron kl 10 ska jag till lasarettet för bedömning av min "hängbuk" o mina "icke-längre-existerande bodisar"   

Är en ANINGENS nervöst för vad de kommer att säja om det o OM jag får ngn hjälp överhuvudtaget...

Skinnet på magen kan jag "leva med", för det är eg inte så mkt så, men att inte längre ha några bröst, mår jag SKIT av!!!    Det "komiska" i det hela är ju att jag för ca 22 år sen gjorde en bröstförminskning o tog bort 1,5 kg tillsammans på mina bröst för att det var så stora    Tänk om man hade vetat det då att det skulle bli så här o kunnat "spara" det då o satt in det nu ist    Ja, ja, får se vad de säjer imorron!

Ska även iväg kl 14 o besöka ett ställe här i Lagan som heter Slussen, för att se o prata med dem om en eventuell arbetsprövningsplats    Det är bla ett ställe som har öppet på lördagar o säljer secondhand grejer o har ett café o i veckerna fixar de bla iordning möbler o grejer för att kunna säla dem + att de har en massa andra "uppdrag" o grejer. Vet inte så mkt om det ännu, det är därför jag vill dit för att se o höra mer om det   


Påsken har nu varit o den förflöt helt lugnt o skönt. Åkte till mina föräldrar i Moheda i fredags o vi käkade kalkon.

På påskafton blev det ett litet, traditionellt påskbord o vi hade det lugnt, skönt o trevligt. Hade egentligen funderingar på att åka hem igen på kvällen, men Kimsan o hennes pojkvän var uppe på bilmässan på Elmia, Jönköping o kunde inte komma till Moheda förrän på påskdagen, så jag stannade så jag hann träffa dem med innan jag åkte hem igen. 


Påväg hem igen, ringde jag min vän Kickan för att prata lite, men det var hennes sambo Jerry som svarade i tel o han sa det att Kickan låg inne på lasarettet o kunde inte svara i tel el skicka sms själv. Jag blev helt förskräckt.

Bara veckan innan hade ju hon + en annan vän, Lindha o hennes dotter, varit med om en älgolycka som Tack o Lov slutade lyckligt utan några direkta personskador. Denna gången hade Kickan blivit klämd mellan en dörrkarm o Lindhas stora häst (176 cm mankhöjd o ca 800 kg tung) o fått sprickor på 2 revben, klämskador på höger arm o ryggen...   Hon hade fått åka in redan på påskaftonskvällen o kommer att få ligga inne ett par dagar nu.

Åkte ju givetvis upp o hälsade på henne en runda med innan jag åkte hem...


Är verkligen gott att få komma iväg ibland o se annat en väggarna hemma, men vad det trots allt är skönt att komma hem igen!!    Kunna få göra som man vill, när man vill o hur man vill  Absolut inget ont menat, men när jag är hos mina föräldrar, så kan man verkligen inte göra ngt annat än som mor vill... Pratar man inte hela tiden o är där hon är, är man inte tillräckligt social o det blir inte bra... Ja, ja, det är som det är o man får ta det för vad det är...   


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra! Kramen/    

Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards