Alla inlägg under mars 2013

Av DevilishAngel - 8 mars 2013 00:00

HUR kunde jag missa att skriva i förra inlägget om den mest dramatiska upplevelsen som hände förra året?? 

Min mor fick en hjärtinfarkt i april förra året o var nära på att "stryka med" pga den 


Mor o Kjell var iväg till Holland på en bussresa o där hade hon tydligen fått en mindre hjärtattack den 21 april, men talade inte om detta för vare sig Kjell när de var där nere, eller till någon annan sen när hon kom hem...

Hon gick ett tag o mådde dåligt o skulle promt vara med på en väninnas stora kalas som skulle gå av stapel den 6-7 maj. Hon hade lovat denna väninna att haon skulle hjälpa henne med att göra sallader, baka o allt annat till kalaset.

Hon hade bestämt sig för att hon inte skulle säja ngt till oss förrän EFTER kalaset... Nu blev det inte så... Tack o Lov kanske man ska säja, för hade det inte hänt det som hände, så kanske jag inte hade haft min mor i livet idag... Visst, det är ingenting man säkert kan veta, men det var vad läkarna sa till henne/oss efteråt...

På morronen den 4 maj hade mamma tagit blodtrycker hemma o det var jättehögt, först sa hon ingenting till Kjell, men då hon lite senare tog det  igen, så "kom han på henne... Hon ringde ner till vårdcentralen, efter mkt påtryckningar från Kjell, o de skickade in henne direkt till Växjö o sedan fick hon med iltransport åka ner till Karlskronas lasarett, där de tar hand om hjärtpatienter. Tydligen hade hon en början till en ny infarkt i ambulansen påvägen ner, men den lyckades de häva. Hade hon inte kommit in som hon gjorde så....

De gjorde div tester o röntgade henne o först trodde de att hon kanske skulle klara sig med att "bara" göra en ballongsprängning av blodkärl, men det var för många kärl som var dåliga (är det mer än 5 så kan de inte göra en ballongsprängning..) de var tvugna att göra en ByPass o ta en bit åder från benet för att kapa upp i mindre bitar o byta ut de dåliga kärlen i hjärtat... Hon opererades den 9 maj o operationen gick bra, men mor var mkt dålig ett tag. Fyyy F*n vad det var jobbigt att se henne så sjuk!!! Har ju alltid varit van att se mamma pigg o rask o aldrig kunna sitta stilla utan alltid ha div projekt på G.. Baka, laga mat, städa m.m m.m Husmor ut i fingerspetsarna, o nu plötsligt, låg hon där i sjuksängen liten o grå... 

Sakta men säkert kom hon tillbaka igen o blev starkare o starkare (envis som synden är hon ju oxå  ) men såret efter ådern de tagit på benet vill inte läka 

Både jag o Kim sa till henne flertalet ggr att hon MÅSTE gå iväg med det där o att det VERKLIGEN INTE såg ut att stå rätt till med det o att det inte såg bra ut. Hon bad olika läkare kolla på det, men de sa bara att allt såg ut som det skulle   

Till sist var det en sköterska på V.C i Alvesta som reagerade på hur det såg ut o då hade det gått så långt att det blivit nekros i det (sjuklig cell- o vävnadsdöd)

I 9 månader fick mamma gå varannan dag för att få detta såret omlagt innan det blev bra igen... Det skrevs en Lex Maria på det, men det ansågs inte vara tillräckligt "illa" för att det skulle "bli ngt" av det...

Fattar INTE hur f'n de kan tycka o säja det!!! Mamma är 73 år i år o har väl för f*n gått igenom tillräckligt dessa 2 åren nu utan att behöva bli drabbad av felaktig behandling med!! *   Vad förbannad man kan bli!!!*

Är sååå glad att mamma mår bättre nu o påväg tillbaka         


Ha det nu så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/  

Av DevilishAngel - 7 mars 2013 22:00

Detta är ju helt SJUUUKT!!! 

Gick in här på bloggen för att kolla mina mått jag tidigare haft, o upptäckte att jag inte har varit här inne o skrivit ngt sen den 24 februari FÖRRA ÅRET!!!  (förutom gjort 2 mätningar, en i april o den sista i juni 2012)

Fattar inte vart tiden har tagit vägen o detta tenderar ju nu till att bli ett ganska låångt inlägg om jag ska uppdatera allt som hänt under detta året *puh*

Njae, riktigt såå kul ska vi nog inte ha, men jag får väl skriva liiite om vad som hänt, så ni hänger med nåt 


Den 1 maj 2012 flyttade jag o Shira till en egen lght i Visseltofta, ca 300 m från huset jag o M bodde i.

Vi skulle ff vara tillsammans, men bo var för sig ett tag...  I slutet av juni bestämde jag, trots allt, mej för att jag inte ville mer o längtade hem igen... o då menar jag HEM till Småland o närmare mina nära o kära. Jag bestämde mej för att bryta med M o se mej om efter ett boende uppåt Växjö-trakten.

I slutet av sept, början av okt fick jag tag på en lght, en 3:a, i ett hus i Hjortsberga utanför Alvesta. Huran skulle vara på 3500:- o då skulle värme o vatten ingå. Det stora KRUXET var här bara att lghten var i STORT behov av renovering, o då framförallt köket!!! (eller vad man nu skulle kalla det som där såg ut = FÖRDJ*VLIGT!!    )

Resten av lghten behövdes verkligen fräschas till, då hon som bott där innan hade rökt överallt + att hon hade haft katter o haft en kattlåda i en typ klädkammare i hallen så där fullkommligt STANK det kattpiss 

Nåja, för att göra historien om denna lght kort, så hoppar jag framåt...


Min kära vän K (C) i Lagan tyckte ju att jag skulle ta o flytta dit ist... Först var jag totalt emot det, men när hon hade fått nys om ett hus som var till uthyrning o hon o J tyckte att jag skulle kolla på det, så gjorde jag så ;) Huset var på 5½ rum o kök i 2 vån med källare. Stor total-inhängnad trädgård o mitt i Lagan ca 50-100 m från affären o jag lyckades få ner kallhyran från 5000:-/mån till 3000:-/mån tom maj o sen 4000:-/mån juni-sept...

Ja, ja, ja... så blev det då att jag o Shira tog vårt pick o pack o flyttade till Lagan ist för till Hjortsberga 


Vi flyttade alla grejer den 24 november, men jag fortsatte att bo hemma hos K o J (vilket jag hade gjort sen min födelsedag den 18 sept...) till den 1 dec, för det var ju from det datumet kontraktet skulle gälla.... Eller... VÄNTA NU... så BLEV det ju inte riktigt.. För nu var det ju så att huset var sååå j*kla skitigt + att ägaren ff hade massa möbler, tavlor, gardiner o annat kvar överallt, att jag kunde inte bo där med en gång, utan fick fortsätta att bo hos K o J nästan 2 v till medan jag försökte röja o skura mej fram för att kunna sätta upp o in mina egna grejer 

Allt detta skurande m.m gjorde ju då att mina händer var TOTALFÖRSTÖRDA o min värk (fibro´n o karpaltunnlarna) var ju inte utav denna värld, o sömnen ska vi inte bara tala om... vad är det, går det att äta??!!! 

Nu hoppar vi framåt lite igen... 


Pga allt detta, så ansåg ju jag då (o alla andra jag pratade med om det) att jag skulle ha någon form av kompensation för detta.. Jag skickade ett sms till min hyresvärd (han är inte svensk o jag tyckte att det kanske skulle vara lättare för honom att läsa sms o kanske visa det för ngn som kunde förklara vad det stod, än att jag skulle ta det på tel o han inte fattat någonting...) o skrev det att jag tänkte ta hyran för januari månad som kompensation (den man betalar i dec)

Det blev ett SA*ANS rabalder!!! VISST jag fattade ju att han kanske inte direkt skulle hoppa o studsa av glädje, men detta...

Han skrev att jag skulle flytta med en gång o att HAN o hans son minsann skulle flytta in där istället o det ena med det tredje... Han hotade mej o allt möjligt... Han började ge sig på K o J på E´s träning när han träffade dem där, han kom o bankade på hos mej plötsligt o titt som tätt o skrek, gapade o hotade. Han hade alltid ngn med sig, o såg noga till att JAG inte hade någon hos mej... Jag försökte gång efter annan att få honom till att sätta sig ner o prata, men ICKE!! Han skickade in mej till Kronofogden o begärde hyran, vilket jag skrev tbx o bestred. (så vi får se hur det går med det nu) Jag fick totalt nog!!! Jag mådde så j*kla skit under denna perioden.

Både jag o Shira trivdes verkligen i huset o hade fått det jättefint, men så här går det ju inte ha det.


Jag sökte en ny lght o fick en ca 100 m bort från huset ;) En 3:a på 80 kvm på andra våningen tyvärr, men det får gå... Har visserligen inte bott så att jag inte har ngn egen gräsmatta på många, många år, men som sagt, det får gå.

Fredagen den 15 februari gick flyttlasset denna gången :) Kimsan , I o F hjälpte mej på dan o Kimsan, K, J, E, L o H hjälpte mej på kvällen. Det var ju visserligen mkt jobbigare att flytta denna gången iom att allt skulle upp på 2 vån, upp för en riktigt jobbig svängd trappa, men det gick sk*tbra o vi var alla såå duktiga!! :D

Så nu bor jag o Shira här i lghten o börjar åter igen få det fint o iordning omkring oss i vårt hem 


Kimsan fyllde ju 23 år den 17 feb (på söndagen) så då var vi i Växjö o firade henne o blev bjudna på en jättegod Passionsfruktsmoussetårta med kladdkakebotten som Kims gjort själv. MKT GOD!! 


Nä, nu avslutar jag detta inlägg innan det blir alldeles föör långt o jobbigt att läsa (vilket det kanske iofs är ändå, men du MÅSTE ju inte läsa       )


Ta hand om dej o varandra. Ha det så gott! Kramen/ 

Av DevilishAngel - 7 mars 2013 21:45

USCH!!!! Vad jag har varit dålig på att uppdatera här   

Från tis. den 11 okt -11 till tors. den 7 mars -13 (nästan 1 år o 5 mån ):
(Förutom vikten som är sen flyt-start, 3 okt-11) Alla mått tagna på höger sida. BMI uträknat på min längd 167 cm. Vid flytstarten vägde jag 99,8 kg o BMI: 35,8
Under o över bysten är denna gång mätt UTAN BH o inte som innan MED BH. Under bysten-måttet är beräknat från 20 nov-11 då jag tod det måttet för första gången.

Ställen:Mått cm:  Minus - :

Midja 1. (b.r):

Midja 2. (h.u):

80cm

72 cm

- 42 cm

- 46,5cm

Höfter/mage:88 cm- 36 cm
Höfter u. mage:   87 cm- 28 cm
Lår:45 cm- 19 cm
Överarmar u. I:22,5 cm- 14,5 cm
Hals:32,5 cm- 7 cm
Knän:33 cm- 4,5 cm
Ö. bröst u BH:82,5 cm- 35,5 cm
under Byst u BH:79 cm-  22,5cm
Vikt:51,5 kg- 48,3 kg
BMI:18,5- 17,3

Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards