Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Evinnerligt ätande o drickande

Av DevilishAngel - 4 november 2011 11:48

Ja, nu har det gått ett par dagar sen op:en o jag mår ff helt oki!  
Tar en hel del tid att komma ihåg alla mat- o dryck-intag man ska göra över dagen, men det har gått bra det med faktiskt.
Igår ställde jag mej o gjorde både en Broccolisoppa o en Blomkålssoppa som jag hällde upp 1,5 dl av i plastglas som jag ska frysa. Kanon att bara ta fram o bara värma.
Broccolisoppans recept hittade jag på en jättebra blogg, med många recept på div. maträtter:  http://helenasmat.blogspot.com/search/label/Soppa

Den blev helt oki, men jag ska modifiera den lite nästa gång, då jag tyckte att den var ngt som fattades. Visserligen hade jag ju inte den kallrökta laxen till nu, så det kanske blir en helt annan smak då   


Blomkålssoppans recept kommer jag inte ihåg var jag hittade, hade den nerskriven i min receptbok, men här kommer receptet om det är ngn som vill prova    Jag modifierade det med lite grann o hade i lite Ädelost på tub med. Funderar på att ha hårdkokta, finhackade ägg i med en annan gång till serveringen. Nu under flytet, skippade jag att ha bacon till   


Blomkålssoppa

1 stort blomkålshuvud

1 liter hönsbuljong

1 dl persilja

1 dl riven ost

svartpeppar o salt

ev knaperstekt bacon i bitar


Dela blomkålshuvudet o koka mjuk i buljongen ca 5 min.

Kör blomkålen, persiljan o lite av buljongen i en matberedare eller med mixerstav.

Häll över det mixade tillbaka till kastrullen o späd med buljongen till lagom konsistens. Värm o rör ner osten.

Stek bacon knaprigt o skär i mindre bitar o servera i soppan.


En norsk-brytande läkare från Aleris ringde idag o sa att de hade hittat en förändring på min lever vid op:en, men att det inte var ngt jag skulle "bry mej om"!!??   Jag hörde o fattade först inte vad han sa. Dels ringde han via mobil, dels hans brytning o dels att han pratade väldigt tyst o otydligt   Jag bad honom ta om det igen, o då sa han att det var ngn förändring på min lever med typ talg o ngt som inte skulle vara ngn fara med, men att de, rutinmässigt, hade tagit prover på o skickat iväg o jag skulle få svar om ett par veckor. De hade inte hunnit att tala om det för mej innan jag åkte hem i tisdags. Det skulle tydligen inte vara något att "bry sig om", men han ville att jag skulle veta det så att jag inte blev helt paff när svaren kom   Ja, ja, vi får väl se vad det är, men klart man undrar!


Igår när jag klädde av mej för att gå o lägga mej upptäckte jag ett stort röd/blått "blåmärke" på vänster sida precis under det 2:a titthålets plåster. Har känt att jag varit lite öm där, men inte sett det förrän då. Frågade läkaren som ringde idag om det, o han sa att det kan bli så o att jag skulle hålla koll på det så att det inte blev större, för då skulle jag höra av mej...

Lite öm o så är man ju ff o gaserna   har väl inte riktigt försvunnit ur magen ännu, men kunde iaf sköta nr 2 igår o det var jag glad för   Vill inte behöva använda Klyx (eller vad det heter) 
Tänk att man kan bli så glad för en sådan "skit"-sak


Nä, nu ska jag sätta fart o slutföra min hemtenta jag har i Naturkunskapen om Energi o Miljö. Ska vara inlämnad senast kl 16.00 i em.


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av DevilishAngel - 31 oktober 2014 14:24

  Mätning 31 oktober 2014 =  3 årsdagen!!!!!        Från tis. den 11 okt 2011 till fre. den 31 okt 2014 (3 ÅR!!! ): Alla mått tagna på höger sida. BMI uträknat på min längd 167 cm. Vid flytstarten vägde jag 99,8 kg o BMI: 35,8Under bysten-måt...

Av DevilishAngel - 25 januari 2014 18:16


    

Av DevilishAngel - 23 december 2013 01:05

En Riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År 2014 vill jag önska Er Alla!!      Klicka på länken :D http://ak.imgag.com/imgag/product/preview/flash/bws8Shell_fps24.swf?ihost=http%3A%2F%2Fak.imgag.com%2Fimgag&brandldrPath=%2Fproduct%2Ffull%2Fel%2F&ca...

Av DevilishAngel - 14 augusti 2013 11:22

Jag är ju då typ VÄRLDSBÄST på att uppdatera min blogg.... NOT!!  Men, men NU ska jag iaf skriva o resumera lite    Som jag skrev i det tidigare inlägget, så hade jag ju tid för konsultation om min "hängbuk" o mina sk boobisar... Hur gick det...

Av DevilishAngel - 1 april 2013 20:38

Imorron kl 10 ska jag till lasarettet för bedömning av min "hängbuk" o mina "icke-längre-existerande bodisar"    Är en ANINGENS nervöst för vad de kommer att säja om det o OM jag får ngn hjälp överhuvudtaget... Skinnet på magen kan jag "leva med"...

Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards