Alla inlägg den 11 december 2011

Av DevilishAngel - 11 december 2011 23:45

Från tis. den 11 okt till sön. den 11 dec (2 mån):
(Förutom vikten som är sen flyt-start, 3 okt)
Alla mått tagna på höger sida.
BMI uträknat på min längd 167 cm.
Vid flytstarten vägde jag 99,8 kg o BMI: 35,8

Ställen:Mått cm:  Minus - :

Midja 1. (b.r):

Midja 2. (h.u):

109 cm

104 cm

- 13 cm

- 14,5 cm

Höfter/mage:116,5 cm- 7,5 cm
Höfter u. mage:   108 cm- 7 cm
Lår:58,5 cm- 5,5 cm
Överarmar u. I:31,5 cm- 5,5 cm
Hals:37 cm- 2,5 cm
Knän:36 cm- 1,5 cm
Ö. bröst m BH:  
under Byst:100,5 cm- 1 cm 
Vikt:82,8 kg- 17 kg
BMI:29,7- 6,1 

Av DevilishAngel - 11 december 2011 23:30

Ojojoj, vad jag har varit dålig på att blogga nu ett tag  

Har varit en hel del i skolan, så jag har helt enkelt inte orkat eller tänkt på att blogga...

Har knappt varit ute på datorn mer än när det gällt skolarbetet, men nu är det bara denna v kvar o sen är denna terminen över    På fredag är det avslutning, men innan dess har jag en fullspäckad vecka framför mej!!  

Imorron (måndag) har jag först engelska, där vi mer el mindre bara ska prata om betygen o efter det ska jag skriva en Svenska-novell i 3 tim (missat den innan), tisdag ska jag ner till Lund för 6 v återbesök efter op:en. Skulle eg varit där på onsdag tillsammans med de andra som op:ades samma dag som mej, men vi har Nationellt prov i Matte då, så jag var tvungen att byta den tiden   Hade varit så kul att träffa de andra för att se hur det har gått för dem, men vi får ta det en annan gång ist... Torsdag, som eg är min lediga dag, ska jag först göra ett arbete på Svenskan om en film, o efter det ska jag skriva prov i Satslära, oxå på Svenskan (Har missat dessa båda oxå innan  


Nästa termin börjar den 9 jan-12 (känns konstigt att skriva 2012  ) Jag har ansökt om att få gå: Svenska B, Samhällskunskap A o Religion A, som är de sista av kärnämnena jag måste ha + att jag vill läsa Psykologi o ANTINGEN Datorkunskap o Digitalt skapande ELLER Pedagogisk ledarskap. Den sistnämda är en NTI-kurs, vilket innebär att den är helt på distans, men det är inte säkert ännu att den kommer att starta nästa termin, så därför har jag garderat mej med Datork. o Digitalt skapande. 


Något som är jätteroligt är att jag idag har gått ner 17 kg sen den 3 okt (då jag började med flytperioden)  o sen har jag mätt mej igen, o där ser man verkligen resultat   Innan har jag ju haft "mät-listorna" lösenordsskyddade, men funderar faktiskt på att släppa dem "fria"   


Hur går det för mej med ätandet o så då??
Jo, det går nog hyfsat... Har lite problem med att äta tillräckligt sakta o det gör att jag mår lite illa efter att jag ätit o måste sätta mej eller lägga mej en stund ibland   Att få i mej tillräckligt med vatten är ett annat litet dilemma jag har. Jag som alltid har älskat att dricka vatten o druckit massa vatten innan, dricker inte alls så mkt vatten som jag borde nu   Dels är ju ett av de stora problemen att jag inte längre kan klunka vatten som jag kunde göra innan, o dels att jag mer el mindre glömmer bort att dricka. Ibland har det känts lite konstigt/"ont" när jag druckit vatten (har väl antagligen tagit för stor klunk) o sen har jag inte "vågat" dricka efter det på ett tag  Annars tycker jag att det går ganska bra. Har provat att äta div. olika saker lite smått o det har bara gott bra.

Kan inte sluta förundras över hur LITE jag måste äta för att faktiskt bli mätt   Kan ju inte annat än säja att man är billig i drift nu      


Nä, nu är det hög tid att hoppa i säng o försöka sova en stund så man orkar mad morgondagen  


Ha det så gott. Ta hand om dej o varandra. 3:dje Advents-kramar/     

Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards