Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av DevilishAngel - 15 oktober 2011 13:50

*Oooopppssiee daysie*

Nu har det inte blivit ngt bloggande på 2 dagar, men det händer inte så mkt här som eg är ngt annorlunda...

Jag "äter" min flytande kost 4ggr/dag o jag går i skolan: måndag fm = Eng A, onsdag em = Naturkunskap A o fredag hel-dag = Ma A o Sv A. Tisdagar o torsdagar är jag "ledig" = egenstudier hemma.


Glömde ju skriva att jag vägde mej när jag var på V.C i onsdags. Jag vägde då 97,3 kg på deras våg o när jag kom hem så vägde jag mej direkt på våran våg, bara för att se om det slog ngt, men det gjorde det inte  Så alltså har jag bara gått upp 7 hg nu under den perioden jag varit "tvungen" att äta. Vägde ju 96,6 kg innan "riktig-mat-igen-ätningen". Nu idag när jag ställde mej på vågen visade den 95,1 kg!!   Skulle ju gå ner till 95 kg innan op, så det har jag ju strax klarat nu o har 2 v o 1 dag till dagen D eller dagen O!! 


Igår (fredag) på Svenskan fick vi reda på att det är NÄSTA v som vi ska ha ett muntligt anförande på 10 min! om "svensk-ämnet" o inte näst,nästa som jag hade fått för mej  Jag ska redovisa om Margit Sandemo som bla har skrivit triologin "Sagan om Isfolket" 47 böcker, "Häxmästaren" 15 böcker o "Ljustets Rike" 20 böcker . Har den allihopa o har läst åtminstonne "Sagan om Isfolket" en 4-5 ggr, men det var nu ett bra tag sen jag gjorde det. Nog dax att plöja igenom allihopa igen snart   

Första gången jag började läsa "Isfolket" var när jag var 12 år (-82). De första böckerna var precis nyskrivna då. Jag kommer ihåg att jag lånat en hel kasse med div. pocket-böcker av en kompis o nr 1 av "Isfolket" var med i den kassen, men jag sparade den till sist, för jag tyckte den såg så tråkig ut på utsidan...   Som sagt, till sist fanns det bara den boken kvar o jag var "tvungen" att läsa den... men sen var jag FAST!!! Jag läste den på bara ngn dag o sen ringde jag till min kompis o sa att jag bara var tvungen att låna de andra 2-3 st hon hade!! Sen fick vi vänta månad för månad på att nya böcker skulle skrivas o komma ut    Det var en piiina att inte få reda på med en gång vad som skulle hända! 


I morse åkte Lovely o Jesper iväg till Marias pojkvän Jim o hans familj i Runkarp (JA, det heter så där de bor!) Jims bonuspappa Tom fyller 40 år imorron o de ska ha fest för honom idag. De skulle börja med att åka go-cart nu på morronen.

Jag skulle eg med ha föjlt med, men jag kände att jag inte "orkade" vara bland massa människor som äter o dricker gott nu när jag själv bara får dricka min sk mat. Känner mej allt annat än social just nu med. Kan inte koncentrera mej på nåt just nu, känner mej ""nere", hängig o trött mest hela tiden. Har lite dåligt samvete för att jag inte följde med, men jag hoppas de förstår mej VARFÖR jag inte gjorde det!


Nä, nu ska jag ta tag i mitt svenska-arbete till nästa vecka så jag blir klar med det ngn gång  


Ha det så gott! Ta hand om dej o varandra. Kramen/    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ego sum qui sum - Jag är den jag är!

I denna blogg skriver jag om allt mellan himmel o jord o vad som faller mej in ;)
En del blir om mitt liv efter (skrivit om "innan" med) min GBP-op som jag gjorde den 31 okt-11

Min vikt sticka

Kategorier

Senaste inläggen

Andras bloggar

Länkar

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards